Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2008

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΩ ΚΑΤΑ ΛΕΞΗ ΤΗΝ ΙΔΕΑ TOY ΦΙΛΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝ-BLOGGER



ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΩΝ BLOGS(!) ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΣΤΙΣ 11/2 ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ(*) ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΠΑΜΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΕ ΚΑΤΙ ΠΙΟ ΔΡΑΣΤΙΚΟ...


Τους ασκούς του Αιόλου άνοιξε το θέμα της κάκιστης κατάστασης που βρίσκεται η Νέα Εθνική Οδός Πατρών Κορίνθου, σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος διέλευσης, που καλούνται να πληρώσουν μόνο οι Έλληνες οδηγοί!Αυτή την αποκάλυψη έκανε ο Νομάρχης Αχαΐας Δημήτρης Κατσικόπουλος, ο οποίος, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι οι τουρίστες που έρχονται από την Πάτρα με κατεύθυνση την Αθήνα, δεν πληρώνουν διόδια, καθώς υπάρχει Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία, δεν επιβάλλεται κόστος διέλευσης, όταν δεν πληρούνται οι όροι ασφαλείας που έχουν θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση!
«Καλούμε τον κόσμο να μην πληρώνει τα διόδια για να χρησιμοποιεί αυτό τον δρόμο. Οι ξένοι, δεν πληρώνουν βάσει νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς ο δρόμος αυτός δεν πληροί καμία προδιαγραφή για Εθνικό οδικό δίκτυο. Μόνο όσοι τρώνε κουτόχορτο, πληρώνουν για να σκοτωθούν», δήλωσε φανερά φορτισμένος ο κ. Κατσικόπουλος, ο οποίος συμπλήρωσε ότι και όσοι περνούν χωρίς να πληρώσουν, δεν αντιμετωπίζουν καμία κύρωση: «Ακόμα και αν ο οποιοσδήποτε οδηγός περάσει χωρίς να πληρώσει, τον αφήνουν χωρίς να του κάνουν τίποτα. Και αυτό για να μην ανοίξει το θέμα, επειδή το γνωρίζουνε», είπε ο κ. Κατσικόπουλος.Τα έσοδα από τα Διόδια της Πατρών Κορίνθου, όπως αναφέρουν εκτιμήσεις ειδικών, ανέρχονται καθημερινά σε 80.000 ευρώ, καθώς το κόμιστρο που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο δρόμο είναι από τα υψηλότερα στη χώρα, καθώς αγγίζει τα 2,5 ευρώ και παρά το μεγάλο αυτό ποσό, περίπου 100 χιλιόμετρα του δρόμου από την Πάτρα μέχρι την Κόρινθο, δεν έχει φωτισμό το βράδυ, ενώ περίπου τόσα είναι και τα χιλιόμετρα χωρίς διαχωριστική νησίδα, την στιγμή που η συνολική απόσταση των δυο πόλεων είναι μόλις 150 χιλιόμετρα.
15/1/08: http://www.patranews.gr/news.asp?ID=8047

(*) ΔΕΝ ΕΧΩ ΙΔΕΑ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ...

ΟΔΗΓΙΑ 1999/62/ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥτης 17ης Ιουνίου 1999περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούν ορισμένα έργα υποδομής
αν και αναφέρεται σε βαρέα φορτηγά...
δεν σας βάζω να τη διαβάσετε όλη, μόνο τα επίμαχα σημεια

ΚΕΦΑΛΑΙΟ I

Γενικές διατάξεις
Άρθρο 2

Για τους σκοπούς της παρούσας οδηγίας νοούνται ως:

α) "αυτοκινητόδρομος": κάθε οδός η οποία έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί ειδικά για την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, η οποία δεν εξυπηρετεί τις παρόδιες ιδιοκτησίες και η οποία:

i) εκτός από ορισμένα σημεία της ή εκτός από προσωρινές διευθετήσεις, διαθέτει, για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας, διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ' εξαίρεση, με άλλα μέσα,

ii) δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς,

iii) χαρακτηρίζεται συγκεκριμένα ως αυτοκινητόδρομος,
β) "διόδια": το καταβαλλόμενο καθορισμένο χρηματικό ποσό για την πραγματοποιούμενη από όχημα διαδρομή μεταξύ δύο σημείων της υποδομής που αναφέρεται στο άρθρο 7 παράγραφος 2 το ύψος του εν λόγω ποσού καθορίζεται με βάση τη διανυόμενη απόσταση και την κατηγορία του οχήματος,

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙΙ

Διόδια και τέλη χρήσηs

Άρθρο 7
2. α) Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μια λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων.Ωστόσο, σε κράτος μέλος στο οποίο δεν υπάρχει γενικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων ή οδών με δύο λωρίδες ανα κατεύθυνση που έχουν παρεμφερή χαρακτηριστικά, είναι δυνατόν να εισπράττονται διόδια ή τέλη χρήσης για τη χρησιμοποίηση της τεχνικώς ανωτάτης κατηγορίας οδών του εν λόγω κράτους μέλους.

Τα έντονα μαύρα μας λένε τι είναι αυτοκινητόδρομος, τα κόκκινα πως να το παρακάμψουμε για να πληρωνόμαστε διόδια...

Πάνω-κάτω τα ίδια γράφει και το Ποντίκι:
"«Καλούμε τον κόσμο να μην πληρώνει τα διόδια για να χρησιμοποιεί αυτό το δρόμο! Οι ξένοι δεν πληρώνουν, βάσει νομοθεσίας της Ε.Ε., καθώς ο δρόμος αυτός δεν πληροί καμία προδιαγραφή για εθνικό οδικό δίκτυο». Αυτή ήταν η εμπρηστική, αλλά και πολύ λογική, συνάμα, δήλωση του νομάρχη Αχαΐας Δημήτρη Κατσικόπουλου, μετά τη συμβολική κατάληψη που πραγματοποιήθηκε στα διόδια του Ρίου. Μερικές μέρες νωρίτερα, φορείς του νομού είχαν επισκεφθεί τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ για να του εκθέσουν το πρόβλημα της τριτοκοσμικής «Νέας Εθνικής Κορίνθου……- Πατρών» (αλήθεια, ο χαρακτηρισμός «νέα» είναι διαχρονικός;).

Μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος δήλωσε ότι «ο υπουργός ήταν μη ενημερωμένος για την τραγική κατάσταση της εθνικής οδού Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου». Ωστόσο, «ο κ. Σουφλιάς εξεμάνη όταν του είπα ότι έχει έλλειμμα πληροφόρησης για την κατάσταση του δρόμου».

Για να βοηθήσουμε τον υπουργό να κατανοήσει προς τι όλη αυτή η φασαρία, αναζητήσαμε την επίμαχη ευρωπαϊκή οδηγία βάσει της οποίας θεμελιώνεται η άρνηση πληρωμής διοδίων στον συγκεκριμένο δρόμο: πρόκειται για την 1999/62/EC, «περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούν ορισμένα έργα υποδομής», η οποία θέτει το νομικό πλαίσιο για τα τέλη χρήσης εθνικών δρόμων από εμπορικά οχήματα. Στους γενικούς όρους της οδηγίας προβλέπονται επίσης «οι συγκεκριμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται από τις χώρες - μέλη, εφόσον επιθυμούν να θεσπίσουν διόδια σε μία οδό».Ο ορισμός της έννοιας του δρόμου για τη διέλευση του οποίου παρέχεται στα κράτη η δυνατότητα να επιβάλουν την πληρωμή διοδίων είναι σαφής: «Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων». Ως αυτοκινητόδρομος ορίζεται «κάθε οδός που διαθέτει για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα, που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ’ εξαίρεση, με άλλα μέσα». Επίσης, «δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς» (αυτό που ονομάζουμε «κλειστός αυτοκινητόδρομος»).

Υπενθυμίζουμε ότι από τα 141 χιλιόμετρα που χωρίζουν την Κόρινθο από την Πάτρα, τα περισσότερα διανύονται με μία λωρίδα κυκλοφορίας (και... μισή βοηθητική), χωρίς την ύπαρξη νησίδας και χωρίς φωτισμό το βράδυ!

Σύμφωνα με τον νομάρχη Αχαΐας, οι υπάλληλοι των διοδίων είναι ενήμεροι για το πρόβλημα και δεν φέρνουν καμία αντίρρηση στους υποψιασμένους οδηγούς που επικαλούνται την ευρωπαϊκή διάταξη για να μην πληρώσουν, σηκώνοντας αδιαμαρτύρητα τις μπάρες για να περάσουν. Πηγές από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ υποστηρίζουν ότι τους αρμόδιους τους έχουν ζώσει τα φίδια εξαιτίας της ολοένα και μεγαλύτερης αμφισβήτησης που εκδηλώνεται ως προς τη νομιμότητα της είσπραξης του τέλους διοδίων. Βοηθήστε κι εσείς να πολλαπλασιαστεί η αμφισβήτηση, αρνηθείτε να πληρώσετε διόδια στην Κορίνθου - Πατρών και διαδώστε την ύπαρξη αυτού του δικαιώματος!

Δεν υπάρχουν σχόλια: