Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2008

Πως ένας ιατρικός επισκέπτης εμποδίζει τη θεραπεία μου

Λυπάμαι που αναρτώ αυτό το ποστ σήμερα, ημέρα που οι γιατροί έχουν κινητοποιήσεις για τα επαγγελματικά τους ζητήματα. Έχω όμως και εγώ δικαιώματα.
Για κάποιο μικρό δερματικό πρόβλημα επισκέφτηκα με την ασφάλισή μου γιατρό σε δημόσιο ιατρείο. Η ανακοίνωση έξω από το τζάμι μας ενημέρωνε ότι ο γιατρός θα μας έκανε τη χάρη να μας δει από τις 12:00 μέχρι τις 13:30. Επειδή σήμερα είναι η απεργία, από τις 12 παρά είχαμε μαζευτεί 6 άτομα στην αναμονή.
Ο γιατρός ήρθε κατά τις 12:30 (και το αφήνω ασχολίαστο). Μπήκαν οι δύο πρώτοι και ξαφνικά εμφανίστηκαν τρεις νεαροί κουστουμάτοι και με μια δερμάτινη επαγγελματική τσαντούλα στα χέρια ο καθένας. Μόλις βγήκε ο δεύτερος ασθενής, ο πρώτος κουστουμάτος μπήκε μέσα εκτός σειράς λέγοντας ότι είναι ιατρικός επισκέπτης. Βγήκε μετά από 10 λεπτά και στη συνέχεια μπήκε ο δεύτερος και ο τρίτος.
Η ώρα ήταν πλέον 13:20 και εγώ που ήμουν ο επόμενος στην σειρά πρόλαβα και μπήκα μέσα. Ο γιατρός έδιωξε (!) τους άλλους τρεις ασθενείς που περίμεναν γιατί δεν θα προλάβαινε να τους δει. Εμένα με εξέτασε (ευτυχώς είχα πάει σε δερματολόγο είπαμε, γιατί αν ήταν κανένας παθολόγος και μου έπαιρνε και την πίεση θα την έβρισκε 40!) και μου έγγραψε μια αλοιφή στο βιβλιάριο. Μισοντυμμένο σχεδόν με έβγαλε έξω για να κλειδώσει και να φύγει αγνοώντας τους τρεις που φυσικά δεν είχαν φύγει και περίμεναν και φώναζαν να τους δει.
Τέλοσπάντων είπα, τουλάχιστον εγώ πρόλαβα να εξυπηρετηθώ, πάλι καλά, τί να πουν και οι άλλοι οι φουκαράδες. Βγαίνοντας από το ιατρείο μπήκα σε ένα φαρμακείο να εκτελέσω τη συνταγή. Ο φαρμακοποιός μου είπε ότι ενώ η ουσία του φαρμάκου είναι από τις πιο κοινές η εταιρεία που μου έγραψε ο γιατρός είναι από τις πιο δυσεύρετες. Μπήκα και σε δεύτερο φαρμακείο και σε τρίτο και σε τέταρτο αλλά τίποτα.
Όπου και αν έμπαινα το ίδιο στόρυ. Η ουσία είναι πολύ γνωστή αλλά η συγκεκριμένη αλοιφή, της συγκεκριμένης εταιρείας δεν υπάρχει. Χθες το βράδυ γύρισα όλη την περιοχή αλλά φάρμακο δεν βρήκα. Σήμερα είναι κλειστά. Αύριο και βλέπουμε αν θα το βρω.
Φυσικά έχετε ήδη καταλάβει ότι ήμουν άτυχος γιατί μπήκα μετά τους ιατρικούς επισκέπτες. Λίγα λεπτά νωρίτερα να είχα φτάσει και τώρα θα είχα πάρει την αγωγή μου. Λίγα λεπτά νωρίτερα και δεν θα έμπλεκα με το προμόσιον των φαρμακοεταιρειών , τις μίζες από τις αλοιφές που θα αρπάξει ο γιατρός, το νοσηρό σύστημα υγείας...
Ο γιατρός σου λέει 800-900€ που παίρνω από το κράτος και 1200-1500€ από τα ποσοστά της συνταγογράφησης και όποιος γιατρευτεί και όποιος γίνει καλά και όποιος πεθάνει.

Και κάποιοι θα θέλετε να μου πείτε ότι δεν είναι όλοι έτσι. Και κάποιοι άλλοι θα θέλετε να μου πείτε ότι λέω πράγματα λίγο, πολύ γνωστά και σιγά την αποκάλυψη. Και κάποιοι άλλοι θα συμφωνήσετε μαζί μου. Αλλά θα πείτε ότι έτσι είναι τί να κάνουμε.
Ναι αλλά μετά μην ασχολείστε με τον Ζαχόπουλο. Μην ασχολείστε με το παραδικαστικό. Την Μίζενς (Siemens). To διδακτορικό της Νατάσσας. Με τους χρωματιστούς (μπλε, πράσινους) διορισμούς. Ζαχόπουλοι υπάρχουν παντού. Και ο δερματολόγος μου ένας μικρός εν δυνάμει Ζαχόπουλος είναι. Τόσα μπορούσε τόσα άρπαξε.

7 σχόλια:

vault579 είπε...

Νομίζω τα παραλές λίγο...δε λέω, σε αρκετά σημεία έχεις δίκιο. Εγώ είμαι γιατρός και μάλιστα νέος. Σαν νέα γενιά λοιπόν είμαι αρκετά ευαισθητοποιημένος σε ο,τι αφορά στις καλες υπηρεσίες, συμπαράσταση στον ασθενή, καταννόηση κτλ. Επίσης θα σου πω οτι γνωρίζω πολύ καλά πως λειτουργούν οι φαρμακοβιομηχανίες. Σε διαβεβαιώ οτι ο γιατρός θα σου έδινε ούτως ή άλλως το σκεύασμα που σου εδωσε. κατα πάσα πιθανότητα δε, είναι το καλύτερο σκεύασμα κατα τη γνώμη του, παρόλο που δεν είναι "εμπορικό", και η αιτιολογία είναι η εξής: δεν υπάρχει φαρμακοβιομηχανία που θα κάνει προώθηση σκευάσματος στο γιατρό και δε θα κάνει το ίδιο και στα φαρμακεία! Οι επισκέπτες πηγαίνουν ΚΑΙ στα φαρμακεία! Διαφορετικά δεν εχει κανένα νόημα η προωθητική ενέργεια.
Στα υπόλοιπα συμφωνώ και επαυξάνω...οι μισθοί των γιατρων ειναι πενιχροί (980ευρώ) αν αναλογιστει κανεις τα χρόνια σπουδών και εξειδίκευσης και πολύ περισσότερο την τεράστια ευθύνη που φέρει,(μιλάμε για ΖΩΕΣ)και τις απιτήσεις και προσδοκίες που εχουν οι ασθενεις με το δίκιο τους! Λογικό μου φαίνεται να ειναι όλοι στο κυνήγι. Τα ποσά που αναφερεις τα παίρνουν λίγοι.
Συμφωνώ, απαράδεκτο το ωράριο του γιατρού (αν και δε το ορίζει ο ίδιος) και η συμπεριφορά σε όσους περίμεναν και δεν εξετάστηκαν αφού η απώλεια χρονου οφειλόταν σε άλλο παράγοντα και οχι σε άλλους ασθενείς. Καλή η αλοιφούλα? :)

djl είπε...

Σεβαστή η αγανάκτηση για το πώς λειτουργεί το σύστημα της υγείας στην πατρίδα μας, όμως υπάρχουν και αρκετά λάθη αντίληψης των γεγονότων όπως αυτά περιγράφονται στον σχολιασμό, τα οποία δείχνουν πως υπάρχει καχυποψία και προκατάληψη.
1) «Πως ένας ιατρικός επισκέπτης εμποδίζει τη θεραπεία μου»
Τίτλος βαρύγδουπος χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψιν ότι υπεύθυνος για την χορήγηση της θεραπείας είναι μόνο ο γιατρός ο οποίος ανεμπόδιστα εκτελεί τα καθήκοντα του και κανείς ιατρικός επισκέπτης δεν είναι σε θέση να τον εμποδίσει σε αυτό.
2) Ο γιατρός θα μας έκανε τη χάρη να μας δει από τις 12:00 μέχρι τις 13:30 επειδή σήμερα είναι η απεργία
Η απεργία έσχατο δικαίωμα κάθε εργαζόμενου είναι σεβαστή από όλους και άρα τις ημέρες που κάποιοι συνάνθρωποί μας απεργούν εμείς οι υπόλοιποι τουλάχιστον πρέπει να το κατανοούμε, να μην αναφερόμαστε σε χάρες και να μην ασκούμε κρητική και πιέσεις.
3) Ο γιατρός ήρθε κατά τις 12:30 (και το αφήνω ασχολίαστο)
Γιατί ασχολίαστο; Κάθε εργαζόμενος πρέπει να είναι συνεπής με το ωράριο του, αλλά όταν δεν μας παίρνει κάνουμε στραβά μάτια(πονηριές).
4) Μόλις βγήκε ο δεύτερος ασθενής, ο πρώτος κουστουμάτος μπήκε μέσα εκτός σειράς λέγοντας ότι είναι ιατρικός επισκέπτης
Η επίσκεψη στον γιατρό πρέπει να γίνεται από ασθενείς και ιατρικούς επισκέπτες με τέτοιο τρόπο ώστε να μην θίγεται η προσωπικότητα και το επιστημονικό κύρος του γιατρού. Αυτό σημαίνει ότι όλοι όσοι πηγαίνουν στο γιατρό θα πρέπει να είναι καθαροί και ευπρεπώς ντυμένοι. Το κουστούμι επιβάλλεται στις επαφές μεταξύ επιστημόνων της υγείας.
5) Ο γιατρός έδιωξε (!) τους άλλους τρεις ασθενείς που περίμεναν γιατί δεν θα προλάβαινε να τους δει. Εμένα με εξέτασε
Πολύ εγωιστικό δεν νομίζεται; Καθόλου ωφέλιμο για το κοινωνικό σύνολο.
6) Ο φαρμακοποιός μου είπε ότι ενώ η ουσία του φαρμάκου είναι από τις πιο κοινές η εταιρεία που μου έγραψε ο γιατρός είναι από τις πιο δυσεύρετες
Φθηνό φάρμακο δεν δίνει μίζα σε κανένα, εξάλλου δυσεύρετη εταιρία σημαίνει όχι δεν έχει τακτική επαφή με τα φαρμακεία και τους γιατρούς της περιοχής σας. Μίζες πάντως δεν κουβαλούν πάνω τους οι ιατρικοί επισκέπτες διότι διαφορετικά δεν θα ήταν μισθοσυντήρητοι εργαζόμενοι αλλά πλούσιοι επιχειρηματίες,
7) Φυσικά έχετε ήδη καταλάβει ότι ήμουν άτυχος γιατί μπήκα μετά τους ιατρικούς επισκέπτες.
Και πριν και μετά θα παίρνατε το ίδιο φάρμακο και θα είχατε την ίδια ιατρική φροντίδα.
8) Λίγα λεπτά νωρίτερα και δεν θα έμπλεκα με το προμόσιον των φαρμακοεταιρειών , τις μίζες από τις αλοιφές που θα αρπάξει ο γιατρός
Αν δεν μπορείτε να το αποδείξετε μην δυσφημείτε δύο κλάδους εργαζομένων συλλήβδην και κυρίως σεβαστείτε το γεγονός ότι και στους δύο κλάδους υπάρχουν εργαζόμενοι που βγάζουν τίμια το ψωμί τους.
9) Ο γιατρός σου λέει 800-900€ που παίρνω από το κράτος και 1200-1500€ από τα ποσοστά της συνταγογράφησης και όποιος γιατρευτεί και όποιος γίνει καλά και όποιος πεθάνει
Κανείς γιατρός δεν επιβιώνει με 1500€ από τα ποσοστά της συνταγογράφησης και κανείς γιατρός δεν θέλει το θάνατο ενός ασθενούς του.
10) Και ο δερματολόγος μου ένας μικρός εν δυνάμει Ζαχόπουλος είναι. Τόσα μπορούσε τόσα άρπαξε.
Οι συγκρίσεις αυτές δείχνουν ότι οι σκέψεις μας δεν είναι πάντοτε αυτόνομες αλλά καθοδηγούμενες από την τηλεοπτική αντίληψη που έχουμε διαμορφώσει για τα πράγματα μετά τις πολλές ώρες που καταναλώνουμε στην τηλεόραση μας.

athens blogger είπε...

τι μαλακιες γραφουν οι δυο προηγουμενοι σχολιαστες.πολυ καλο το αρθρο και λιγα ειπες.την αλοιφη δεν την εβρισκες γιατι ηταν απο εταιρεια που εχει αντιγραφα φαρμακα και δεν την ξερει ουτε η μανα της ποσο μαλλον οι φαρμακοποιοι.αλλα απο εκει θα παρει προμηθεια ο γιατρος.Αλλα δεν βγαζουν μονο 1200-1500 ευρω απο τα φαρμακα, τις διαγνωστικες εξετασεις ,τα χειρουργικα υλικα οι χειρουργοι στα νοσοκομεια κ.τ.λ. αλλα ποσα που δεν μπορεισ να διανοηθεις. Η νεα γιατρος που σχολιασε πρωτη τα ξερει πολυ καλα ολα αυτα και να αφησει τις μαλακιες που ξερουν να λενε μονιμως οι γιατροι τον πλουτισμο των οποιων επομοιζομαστε ολοι εμεις ειτε με την καταρευση των ασφαλιστικων ταμειων απο τις υπερογκες δαπανες υγειας, ειτε με τα γνωστα φακελακια. και εγω ξερω αποφοιτους πολυτεχνειου η γεωπονικης με μεταπτυχιακο δηλαδη 5+2=7 χρονια σπουδων η χωρις δουλεια η με μισθους 100-1200 ευρω.Σκασμος λοιπον επιτελους με αυτο το τροπαριο.Αυτα να τα λετε στους παππουδες και τις γιαγιαδες αυτους ντε πους σας βαζουν το 20ευρω μεσα στο βιβλιαριο για να τους γραψετε τα φαρμακα.εκει να πουλατε και την επιστημοσυνη σας αφου καποιοι απο εσας ειδικα οσοι τελειωσαν στο ανατολικο μπλογκ (Βουλγαριες ,Ρουμανιες κ.τ.λ.) ειστε για τα μπαζα και σε αυτο το τομεα

vault579 είπε...

ΙΩΑΝΝΗ το επίπεδό σου φαίνεται από τον τρόπο που εκφράζεσαι. Αλλά το κάνεις προφανώς πίσω από την ανωνυμία του blog.
Είσαι μηδενιστής, τα ισοπεδώνεις όλα και όλους. Άλλος ένας κοινός αμόρφωτος σκατοκέφαλος δηλαδή.
Προσωπικά απαξιώ να μιλάω με είδη της συνομοταξίας αυτής.

Unknown είπε...

ολοι τα παραλετε.ειμαι ιατρικος επισκεπτης 10 χρονια...και δυστυχως το επαγγελμα μας ειναι παρεξηγημενο.η δουλεια μας ειναι να ενημερωνουμε κ να υπενθυμιζουμε τα φαρμακα μας.
δεν κανει για ολους τους ασθενεις η ιδια αντιβιωση η το ιδιο αντσταμινικο ...ολα τα φαρμακα κανουν δουλεια με τα υπερ κ τα κατα τους και κανενας γιατρος δεν θα επαιζε με την υγεια των ασθενων του.
ποια ειναι λοιπον η αληθεια?????

η αληθεια ειναι μια ..ποτε οι ασθενεις δεν θα καταλαβουν ποσο χρησιμο ειναι το επαγγελμα του ιατρικου επισκεπτη στον ιατρικο χορο....οσον αφορα την ενημερωση κατι που θα επρεπε δηλαδη να εχει αναλαβει το κρατος να κανει.κατι που ακομα επρεπε να εχει αναλαβει το κρατος ειναι τα εξοδα των γιατρων στα ιατρικα συνεδρια.εκει που οι γιατροι δηλαδη ενημερωνονται για τα τελευταια δεδομενα στον ιατρικο χορο.αυτα λοιπον τα εξοδα (εγγραφες κ τ λ )τα καλυπτουν σε καποιες περιπτωσεις οι φαρμακευτικες εταιρειες.
αν θεωρειτε αρνητικο την καλυψη των εξοδων για την σωστη ενημερωση του γιατρου σας...τι να πω...σας λυπαμαι.
αν κατι θα επρεπε να μας προβληματισει ολους σαν ασθενεις(γιατι και οι ιατρικοι επισκεπτες ασθενουν)ειναι ο χρηματισμος καποιων γιατρων (φακελακι)οχι ολων ,για να κανουν απλα κ μονο την δουλεια τους αυτο που σπουδασαν αυτο που στην τελικη επελεξαν να σπουδασουν..
τα εξοδα για να ενημερωθει ο γιατρος μου και να με θεραπευσει δεν ειναι χρηματισμος .....χρηματισμος ειναι να αρνητε ο γιατρος να κανει την διαγνωση κ την θεραπεια του πατερα μου αν δεν του δωσω τον αναλογο φακελο.
και το χειροτερο απολα ειναι οτι το φακελακι θεωρειτε πλεον δεδομενο οτι θα δωθει στον γιατρο ειδικα αν αφορα χειρουργικη επεμβαση.ας κοιταξουμε λοιπον πρωτα να βαλουμε τα πραγματα σε μια σειρα και ας μας αφησετε και εμας (τους ιατριους επισκεπτες)να κανουμε την δουλεια μας απο την οποια πληρωνομαστε και ζουμε αξιοπρεπως τις οικογενειες μας

ενα τελευταιο σχολιο που ισως δεν γνωριζουν πολλοι ειναι οτι ολοι οι ιατρικοι επισκεπτες ειναι πτυχιουχοι και εχουν σπουδασει επαγγελματα σχετικα με τον χορο αυτο---γιατροι φαρμακοποιοι χημικοι κ τ λ ---μη τους υποτιματε λοιπον γιατι μεθαυριο ισως το δικο σας παιδι επιλεξει το επαγγελμα αυτο ....οταν θα εχει το πτυχιο του στο χερι κ δεν θα μπορει να απορροφηθει στον χωρο που τον ενδιαφερει....γι αθτο τον λογο καταληξαμε οι περισοτεροι ιατρικοι επισκεπτες

ειναι ενα επαγγελμα δυσκολο κουραστικο κ αγχωτικο δεν ειναι τυχαιο οτι το 40%των ιατρ.επισ. δεν προλαβαινει να βγει στην συνταξη.....εχει φυγει πολυ νςριτερα ...απο εγγεφαλικα καρδια κ τ λ....ειμαι συζυγος κ μητερα λατρευω την οικογενεια μου αλλα δεν μπορω να την χαρω γιατι ειμαι ολοι μερα στους δρομους ..ξεκιναω το πρωι στις 8 και σχολαω στις 9.30 το βραδυ....και ειμαι μολις 29 ετων

απλα σεβαστητε το επαγγελμα μας και την ταλαιπωρια μας
ευχαριστω πολυ

Ανώνυμος είπε...

tak67
ειμαι ιατρικος επισκεπτης 12 χρονια αποφοιτος οικονομικης σχολης γνωριζω 2 ξενες γλωσσες και επελεξα αυτη την τιμια δουλεια για να ζησω εγω και η οικογενεια μου.
Ποτε ολα αυτα τα χρονια δεν μπορεσα να καταλαβω την αρνητικη και πολλες φορες εχθρικη αντιμετωπιση μερικων συνανθρωπων μου για το επαγγελμα αυτο.Και αναρωτιεμαι μηπως ειμαστε κακκοποιοι,ληστες,καταχραστες πειτε μου εσεις εντιμοι συμπολιτες μου που εισαστε αξιοι να κρινετε και να λιθοβολητε τοσο ευκολα το συνανθρωπο σας για κατι που ισως επιλεξει το ιδιο σας το παιδι αυριο? Ισως εαν υπηρχε σε αυτη τη χωρα περισσοτερος σεβασμος αξιοπρεπεια και Α Γ Α Π Η για τον συνανθρωπο μας να μπορουσαν να ζησουν τα παιδια μας σε ενα κοσμο καλυτερο απο αυτον που βιωνουμε εμεις καθημερινα.ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΣΚΕΦΤΕΙ ΑΥΤΟ?
ευχαριστω

dima είπε...

Σε κάθε κλάδο υπάρχει ο σωστός και ο λάθος επαγγελματίας. Ο καλός και ο κακός ιατρικός επισκέπτης, ο καλός και ο κακός γιατρός. Είμαι στο χώρο 15 χρόνια σε πολυεθνικές φαρμακευτικές εταιρίες και έχουν δει τα ματιά μο αρκετά!!

Από αυτά που διάβασα παραπάνω, η αλήθεια βρίσκεται σε κάθε λέξη διότι όλα έχουν μια βάση αλήθειας ανάλογα με τον τύπο γιατρού ή επισκέπτη. Θα συναντήσουμε ιατρικό επισκέπτη ο οποίος εργάζεται απερισπαστος με σκοπό την ολοκληρωμένη επιστημονική ενημέρωση του γιατρου. Ομοίως, θα συναντήσουμε ιατρικό επισκέπτη ο οποίος θα συναλλασεται εκτός κώδικα δεοντολογίας και ιατρικής νομοθεσίας με τον γιατρό.

Τέλος, θα συναντήσουμε γιατρό ο οποίος σέβεται τον όρκο του Ιπποκράτη και τον ασθενή του. Ομοίως, θα συναντήσουμε γιατρο ο οποίος θα υπερσυνταγογραφησει, θα υπογράψει μαϊμού αναπηρικές συντάξεις κλπ.

Οπότε μην πλακωνεστε χωρις λόγω :-)