Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2008
Θυμάστε το "Sea Diamond" ;
Ήταν Μ. Πέμπτη (κρύβουν πάντα πληγές οι γιορτές) και κοντεύει χρόνος. Το Sea Diamond στο βυθό του Αιγαίου δίπλα στη Σαντορίνη. Να υποθέσω ότι είναι αρκετός καιρός για να έχουμε ξεχάσει; Πιο σωστό θα ήταν να λέγαμε ότι είναι πολύς για να μην έχει γίνει ΤΙΠΟΤΑ!
Αντιγράφω από την ανακοίνωση του Ινστιτούτου Θάλασσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας του Αιγαίου "Αρχιπέλαγος" για τη σημερινή κατάσταση του ναυαγίου:
<<Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για την ανέλκυση του ναυαγίου του "Sea Diamond", οκτώ μήνες μετά τη βύθισή του στη Σαντορίνη.
Το κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου συνεχίζει να παραμένει στο βυθό, φέροντας τεράστιες ποσότητες τοξικών χημικών ουσιών.
Η έντονη ηλεκτρόλυση επιταχύνει τη διάβρωση των διαφόρων τμημάτων του ναυαγίου (σκελετός πλοίου, δίκτυα σωληνώσεων, δεξαμενές, χώροι αποθήκευσης, ηλεκτρονικές συσκευές, κ.ά.), με αποτέλεσμα να υπάρξει αναπόφευκτα, αργά ή γρήγορα, διαρροή και απορρόφηση τοξικών ουσιών από τα θαλάσσια οικοσυστήματα, καθώς θα έχουν διαλυθεί οι δομές που τα συγκρατούν.
Πέρα από τα πετρελαιοειδή (τα οποία αποτελούν τον μικρότερο κίνδυνο, δεδομένου ότι η ρύπανση που προκαλούν είναι ορατή και μη υδατοδιαλυτή) στο ναυάγιο υπάρχουν μια σειρά από άλλες ρυπογόνες και επικίνδυνες ουσίες όπως:
Τόνοι από τοξικά υγρά που περιέχονται σε χιλιόμετρα υδραυλικών δικτύων και ψυκτικών συστημάτων.
Mεγάλες ποσότητες αμιάντου, οι οποίες βρίσκονται στους χώρους του μηχανοστασίου και τα σημεία θερμομόνωσης (ο αμίαντος αποτελεί ένα ιδιαίτερα καρκινογόνο υλικό, οι ίνες του οποίου, επιπλέοντας στη θάλασσα, μπορούν να διαπλεύσουν χιλιάδες μίλια, χωρίς καμία αλλοίωση. Είναι πλέον ευρέως παραδεκτό ότι η απορρόφηση ακόμα και μίας μόνο ίνας αμιάντου από τους πνεύμονες προκαλεί καρκίνο).
Εκατοντάδες οθόνες τηλεόρασης, Η/Υ και άλλα ηλεκτρονικά μέσα (από τις 570 καμπίνες και τους δεκάδες κοινόχρηστους χώρους σαλόνια, τραπεζαρίες, γέφυρα, λογιστήριο, γραφείο υποδοχής κ.λπ.), τα οποία περιέχουν πληθώρα χημικών ουσιών, όπως για παράδειγμα το αρσενικό, ένα από τα πιο επικίνδυνα δηλητήρια (η έκθεση στο αρσενικό προκαλεί σοβαρές και θανατηφόρες ασθένειες, όπως διάφορες μορφές καρκίνου, διαβήτη, ασθένειες του ήπατος, πεπτικά προβλήματα και πάχυνση του δέρματος).
Αυτές οι επικίνδυνες ουσίες δεν μπορούν να συγκεντρωθούν ενόσω το ναυάγιο βρίσκεται ακόμα βυθισμένο και ο κίνδυνος να μετακινηθεί σε μεγαλύτερο βάθος είναι καθημερινός.
Παρατηρείται πετρέλαιο μαζούτ σε μορφή «ζελέ» να έχει κατακαθίσει στο θαλάσσιο πυθμένα, ενώ από την περιοχή εξαφανίστηκαν οι αχινοί, ένα από τα είδη βιοδείκτες θαλάσσιας ρύπανσης.
Όλα αυτά συμβαίνουν δίπλα στους σταθμούς αφαλάτωσης από τους οποίους υδρεύεται το νησί της Σαντορίνης, στην καρδιά του Αιγαίου, μιας κλειστής θάλασσας που στηρίζει τοπικές κοινωνίες χιλιάδων κατοίκων που βασίζονται στα θαλάσσια οικοσυστήματα, όχι μόνο για να τραφούν από τα αλιεύματα, αλλά πίνοντας και το Θαλασσινό νερό μέσω της διαδικασίας της αφαλάτωσης>>
Αναρωτιέμαι. Θα ασχοληθεί κανείς; Υπάρχει κάποιος που να νοιάζεται;
Αλλά και στο κομμάτι του καταμερισμού ευθυνών και της τιμωρίας τα πράγματα δεν πάνε καλύτερα:
Οι σωροί των δύο Γάλλων παραμένουν (;) εγκλωβισμένοι κουφάρι του πλοίου.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Louis Hellenic Cruises αποδίδει ευθύνες για τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου στην Υδρογραφική Υπηρεσία Ελλάδας(!!!).
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο διευθυντής επιχειρήσεων πλοίων της εταιρείας, Γιώργος Κουμπενάς, ενώ στο χάρτη της υδρογραφικής υπηρεσίας ο ύφαλος (στον οποίον προσέκρουσε το πλοίο) αποτυπώνεται στα 57 μέτρα από την ακτή, στην πραγματικότητα βρίσκεται στα 131 μέτρα από την ακτή.
Συγχρόνως, ενώ σύμφωνα με τον χάρτη ο ύφαλος παρουσιάζεται σε βάθος 18 έως 22 μέτρα κάτω από τη θάλασσα, στην πραγματικότητα -όπως είπε- βρίσκεται σε βάθος μικρότερο των πέντε μέτρων.
Την νέα χαρτογράφηση έκανε η εξειδικευμένη σε μετρήσεις και χαρτογράφηση εταιρεία "Akti Engineering", ύστερα από αίτημα των ενδιαφερομένων μερών.
Σε ερώτημα των δημοσιογράφων γιατί προσέκρουσε το συγκεκριμένο πλοίο, αφού όλα τα πλοία με τους ίδιους υδρογραφικούς χάρτες δουλεύουν, ο κ. Κουμπενάς απάντησε ότι σε κάθε ταξίδι οι χειρισμοί των πλοιάρχων είναι διαφορετικοί .
Όσον αφορά το "εντυπωσιακό" πρόστιμο ύψους 1.173.880 ευρώ που επέβαλε το ΥΕΝ στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, αλλά και το ημερήσιο πρόστιμο 9000 ευρώ που έχει επιβάλει το Λιμεναρχείο Σαντορίνης για τη ρύπανση της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής η εταιρεία δεν έχει καταβάλει ούτε ένα ευρώ! Και μάλιστα βασιζόμενοι στο επιχείρημα για λανθασμένη χαρτογράφηση οι υπεύθυνοι της Louis Hellenic Cruises ισχυρίζονται ότι τα πρόστιμα πρέπει να τα επιβαρυνθεί το ελληνικό κράτος!
Αντιγράφω από την ανακοίνωση του Ινστιτούτου Θάλασσιας και Περιβαλλοντικής Έρευνας του Αιγαίου "Αρχιπέλαγος" για τη σημερινή κατάσταση του ναυαγίου:
<<Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για την ανέλκυση του ναυαγίου του "Sea Diamond", οκτώ μήνες μετά τη βύθισή του στη Σαντορίνη.
Το κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου συνεχίζει να παραμένει στο βυθό, φέροντας τεράστιες ποσότητες τοξικών χημικών ουσιών.
Η έντονη ηλεκτρόλυση επιταχύνει τη διάβρωση των διαφόρων τμημάτων του ναυαγίου (σκελετός πλοίου, δίκτυα σωληνώσεων, δεξαμενές, χώροι αποθήκευσης, ηλεκτρονικές συσκευές, κ.ά.), με αποτέλεσμα να υπάρξει αναπόφευκτα, αργά ή γρήγορα, διαρροή και απορρόφηση τοξικών ουσιών από τα θαλάσσια οικοσυστήματα, καθώς θα έχουν διαλυθεί οι δομές που τα συγκρατούν.
Πέρα από τα πετρελαιοειδή (τα οποία αποτελούν τον μικρότερο κίνδυνο, δεδομένου ότι η ρύπανση που προκαλούν είναι ορατή και μη υδατοδιαλυτή) στο ναυάγιο υπάρχουν μια σειρά από άλλες ρυπογόνες και επικίνδυνες ουσίες όπως:
Τόνοι από τοξικά υγρά που περιέχονται σε χιλιόμετρα υδραυλικών δικτύων και ψυκτικών συστημάτων.
Mεγάλες ποσότητες αμιάντου, οι οποίες βρίσκονται στους χώρους του μηχανοστασίου και τα σημεία θερμομόνωσης (ο αμίαντος αποτελεί ένα ιδιαίτερα καρκινογόνο υλικό, οι ίνες του οποίου, επιπλέοντας στη θάλασσα, μπορούν να διαπλεύσουν χιλιάδες μίλια, χωρίς καμία αλλοίωση. Είναι πλέον ευρέως παραδεκτό ότι η απορρόφηση ακόμα και μίας μόνο ίνας αμιάντου από τους πνεύμονες προκαλεί καρκίνο).
Εκατοντάδες οθόνες τηλεόρασης, Η/Υ και άλλα ηλεκτρονικά μέσα (από τις 570 καμπίνες και τους δεκάδες κοινόχρηστους χώρους σαλόνια, τραπεζαρίες, γέφυρα, λογιστήριο, γραφείο υποδοχής κ.λπ.), τα οποία περιέχουν πληθώρα χημικών ουσιών, όπως για παράδειγμα το αρσενικό, ένα από τα πιο επικίνδυνα δηλητήρια (η έκθεση στο αρσενικό προκαλεί σοβαρές και θανατηφόρες ασθένειες, όπως διάφορες μορφές καρκίνου, διαβήτη, ασθένειες του ήπατος, πεπτικά προβλήματα και πάχυνση του δέρματος).
Αυτές οι επικίνδυνες ουσίες δεν μπορούν να συγκεντρωθούν ενόσω το ναυάγιο βρίσκεται ακόμα βυθισμένο και ο κίνδυνος να μετακινηθεί σε μεγαλύτερο βάθος είναι καθημερινός.
Παρατηρείται πετρέλαιο μαζούτ σε μορφή «ζελέ» να έχει κατακαθίσει στο θαλάσσιο πυθμένα, ενώ από την περιοχή εξαφανίστηκαν οι αχινοί, ένα από τα είδη βιοδείκτες θαλάσσιας ρύπανσης.
Όλα αυτά συμβαίνουν δίπλα στους σταθμούς αφαλάτωσης από τους οποίους υδρεύεται το νησί της Σαντορίνης, στην καρδιά του Αιγαίου, μιας κλειστής θάλασσας που στηρίζει τοπικές κοινωνίες χιλιάδων κατοίκων που βασίζονται στα θαλάσσια οικοσυστήματα, όχι μόνο για να τραφούν από τα αλιεύματα, αλλά πίνοντας και το Θαλασσινό νερό μέσω της διαδικασίας της αφαλάτωσης>>
Αναρωτιέμαι. Θα ασχοληθεί κανείς; Υπάρχει κάποιος που να νοιάζεται;
Αλλά και στο κομμάτι του καταμερισμού ευθυνών και της τιμωρίας τα πράγματα δεν πάνε καλύτερα:
Οι σωροί των δύο Γάλλων παραμένουν (;) εγκλωβισμένοι κουφάρι του πλοίου.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Louis Hellenic Cruises αποδίδει ευθύνες για τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου στην Υδρογραφική Υπηρεσία Ελλάδας(!!!).
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο διευθυντής επιχειρήσεων πλοίων της εταιρείας, Γιώργος Κουμπενάς, ενώ στο χάρτη της υδρογραφικής υπηρεσίας ο ύφαλος (στον οποίον προσέκρουσε το πλοίο) αποτυπώνεται στα 57 μέτρα από την ακτή, στην πραγματικότητα βρίσκεται στα 131 μέτρα από την ακτή.
Συγχρόνως, ενώ σύμφωνα με τον χάρτη ο ύφαλος παρουσιάζεται σε βάθος 18 έως 22 μέτρα κάτω από τη θάλασσα, στην πραγματικότητα -όπως είπε- βρίσκεται σε βάθος μικρότερο των πέντε μέτρων.
Την νέα χαρτογράφηση έκανε η εξειδικευμένη σε μετρήσεις και χαρτογράφηση εταιρεία "Akti Engineering", ύστερα από αίτημα των ενδιαφερομένων μερών.
Σε ερώτημα των δημοσιογράφων γιατί προσέκρουσε το συγκεκριμένο πλοίο, αφού όλα τα πλοία με τους ίδιους υδρογραφικούς χάρτες δουλεύουν, ο κ. Κουμπενάς απάντησε ότι σε κάθε ταξίδι οι χειρισμοί των πλοιάρχων είναι διαφορετικοί .
Όσον αφορά το "εντυπωσιακό" πρόστιμο ύψους 1.173.880 ευρώ που επέβαλε το ΥΕΝ στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, αλλά και το ημερήσιο πρόστιμο 9000 ευρώ που έχει επιβάλει το Λιμεναρχείο Σαντορίνης για τη ρύπανση της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής η εταιρεία δεν έχει καταβάλει ούτε ένα ευρώ! Και μάλιστα βασιζόμενοι στο επιχείρημα για λανθασμένη χαρτογράφηση οι υπεύθυνοι της Louis Hellenic Cruises ισχυρίζονται ότι τα πρόστιμα πρέπει να τα επιβαρυνθεί το ελληνικό κράτος!
σχετικα με
Δικαιοσύνη,
Οικολογική καταστροφή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
3 σχόλια:
Μπράβο ρε Καημέ για το πόστ!
Πολύ μου άρεσε! Τέτοια να βλέπουμε
1ον ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ!
2ον ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ!!
3ον ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ!!!
Έχω πάει στη Σαντορίνη, και την γύρισα σχεδόν όλη, λόγω λόξας με τις φωτογραφίες και τα νασιοναλτζεγκραφίστικα που με πιάνουν, και όταν βλέπω όλη αυτή την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ στασιμότητα που επιδεινώνει την κατάσταση ολοένα και περισσότερο, τρελένομαι..δεν μπορώ να συνειδητοποιήσω τι χάνεται από όλη αυτή την ιστορία!
Αφαλάτωση είναι η διεργασία αφαίρεσης αλάτων από μια αλατούχα ουσία και κυρίως από αλατούχα ύδατα.
είναι μια μέθοδος ανάκτησης πόσιμου νερού από θαλασσινό νερό, υφάλμυρα ποτάμια και λίμνες.
το 97,3% περίπου των παγκόσμιων αποθεμάτων νερού βρίσκεται στη θάλασσα..
poly oraio to arthro.
exo polla na skefto tora
@τdi, @Johnny :ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Θα ήθελα ειλικρινά να μην υπήρχαν αφορμές για τέτοια ποστ. Δυστυχώς η πυκνότητα και η αλληλουχία τόσο σημαντικών γεγονότων είναι τόσο μεγάλη και έντονη στην εγχώρια επικαιρότητα που σε συνδυασμό με την εξοργιστική κωλυσιεργία των κρατικών μηχανισμών δεν είναι εύκολο ο πολίτης να παρακολουθήσει την εξέλιξη και την κατάληξη του καθενός.Το ξέρουν αυτό...
Και το εκμεταλλεύονται....
Δημοσίευση σχολίου