Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2009

Κλιμακωτή απόσυρση αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας από το 2009


Tο μέτρο της κλιμακωτής απόσυρσης των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας από το 2009, με κίνητρα για την αντικατάστασή τους, είναι έτοιμο να εισαγάγει το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Κωστή Χατζηδάκη κατά τη διάρκεια πρόσφατης εκδήλωσης της ΕΘΕΛ.

«Θέλουμε να συνδέσουμε τις μεταφορές με το περιβάλλον γιατί καμία σύγχρονη πολιτική δεν μπορεί να αγνοεί την περιβαλλοντική διάσταση. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, εξετάζουμε και την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων που κατά τεκμήριο είναι και τα πιο ρυπογόνα. Βέβαια, δεν εξαρτάται μόνο από το υπουργείο Μεταφορών. Είναι ένα θέμα κατεξοχήν οικονομικό, που για αυτό τον λόγο συναρτάται με τις αρμοδιότητες του υπουργείου Οικονομικών και του ΥΠΕΧΩΔΕ», δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Αναλυτικότερα, η εφαρμογή του μέτρου –που αφορά περίπου 1 έως 1,5 εκατ. αυτοκίνητα– υπολογίζεται ότι θα αρχίσει από το 2009 για τα Ι.Χ. μη καταλυτικής τεχνολογίας (άνω της εικοσαετίας) και θα επεκταθεί για τα οχήματα μικρότερης ηλικίας (πρώτη γενιά καταλυτικών), σε βάθος 5ετίας.

Την παροχή κινήτρων εξετάζει επιτροπή για τις «πράσινες μεταφορές» για την αντικατάσταση των ρυπογόνων Ι.Χ.

Επίσης, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι θα έρθει σε συνεννόηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες και όλους τους εμπλεκομένους, προκειμένου να αρχίσουν σύντομα «τακτικοί και αυστηροί έλεγχοι» στους δρόμους, για ΚΤΕΟ, εκπομπές καυσαερίων και θορύβου.

Oσον αφορά τα κίνητρα που εξετάζονται για την αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων του στόλου, τρία είναι τα σημαντικότερα:

– Η μείωση των τελών ταξινόμησης για τα καινούργια οχήματα, ώστε το φορολογικό βάρος να μεταφέρεται από την κτήση στη χρήση του I.X.

– Ο καθορισμός του ύψους των τελών κυκλοφορίας, των ασφαλίστρων και ενδεχομένως των διοδίων, ώστε αυτά να είναι αντιστρόφως ανάλογα με την ηλικία των οχημάτων.

– Ο περιορισμός της κυκλοφορίας των παλαιών οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και η εντατικοποίηση των ελέγχων από τα ΚΤΕΟ και την Τροχαία.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στις αρχές του 2007 κυκλοφορούσαν 5.462.291 οχήματα, εκ των οποίων τα 1.419.000 είναι ηλικίας άνω των 15 ετών.

Από αυτά, τα 989.000 οχήματα, δηλαδή ποσοστό 23,5%, δεν διέθεταν καταλύτη και ήταν άνω των 18 ετών, ενώ άλλα 430.000 αυτοκίνητα, δηλαδή ποσοστό 10,2%, μεταξύ 15 και 18 ετών διέθεταν καταλύτη πρώτης γενιάς, ο οποίος θεωρείται ρυπογόνος.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), η αγορά των καινούργιων επιβατηγών αυτοκινήτων κατέγραψε το 2007 αύξηση 4,5%, σε σύγκριση με το 2006, και ανέρχεται σε 279.794 αυτοκίνητα. Η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. κατέγραψε αύξηση της τάξης του 2,4%, έναντι του 2006, φτάνοντας τα 38.333 οχήματα.

Oσο για την ανακύκλωση οχημάτων, σημειώνεται ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει οδηγήσει στην απόσυρση περίπου 90.000 παλαιών οχημάτων, εκ των οποίων σχεδόν 50.000 αποσύρθηκαν πέρυσι, αριθμός κατά 65% αυξημένος συγκριτικά με το 2006.

Στο πλαίσιο μείωσης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου στην Ελλάδα, το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει την προώθηση στην ελληνική αγορά υβριδικών ταξί και λεωφορείων, όπως και βιοκαυσίμων.

Σημειώνεται ότι το Iδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), σε παλαιότερη έκθεσή του για το ζήτημα της απόσυρσης των Ι.Χ, πρότεινε τη σταδιακή μείωση των τελών ταξινόμησης των νέων οχημάτων και τη μετάθεση του φορολογικού βάρους, από την κτήση, στη χρήση του αυτοκινήτου.

Η πολιτική αυτή, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, θα προσαρμόσει τη φορολογία των αυτοκινήτων στα πρότυπα που ακολουθούν άλλες προηγμένες χώρες της Ε.Ε. Σύμφωνα με την έκθεση, ο στόλος των επιβατικών αυτοκινήτων και των ελαφρών φορτηγών τα επόμενα χρόνια (έως το 2010) αναμένεται να αυξηθεί κατά 19,4%, σε σχέση με το 2006. Η ραγδαία αυτή αύξηση των κυκλοφορούντων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών κατά 1 εκατ. οχήματα, μέσα σε τρία χρόνια, αναμένεται να έχει αρνητικές οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Στους στόχους του υπουργείου Μεταφορών, πάντως, είναι το μέτρο της απόσυρσης ρυπογόνων οχημάτων να συνδυαστεί και με άλλες ενέργειες. Στο πλαίσιο αυτό, τις επόμενες ημέρες αναμένονται ανακοινώσεις σχετικά με τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων, καθώς και για την αύξηση του μήκους των λεωφορειολωρίδων.

1 σχόλιο:

Μάκης είπε...

Έβλεπα στην τηλεόραση τις προάλλες ένα ζεύγος ξένων τουριστών , το οποίο για μια σαλάτα (χωριάτικη με μπόλικο κρεμμύδι…) και 2 φέτες ψωμί (επίσης χωριάτικο….) κλήθηκε να καταβάλλει 100 Ευρώ περίπου στον απατεώνα Έλληνα ταβερνιάρη.
Οι 2 τουρίστες διαμαρτύρονταν έντονα στον Έλληνα δημοσιογράφο, ο οποίος βέβαια «κυνηγούσε» τέτοια περιστατικά. Στα μάτια τους, τα οποία είχαν αρχίσει ελαφρώς να γυαλίζουν όπως αυτά της φρέσκιας τσιπούρας, έβλεπες οργή – θλίψη – θυμό – απαξίωση – μηδενισμό……..
» Στην πατρίδα μας είναι αδιανόητες αυτές οι τιμές » έλεγαν.
«Είστε απολίτιστοι, ληστές και απατεώνες» εννοούσαν με κάθε τους λέξη.

Πιστεύω ότι είχαν και έχουν δίκιο οι άνθρωποι αυτοί. Τους έκλεψαν και βγήκαν να το βροντοφωνάξουν παντού . Κι οι Έλληνες πρώτοι θα τους δικαιώσουμε…..

Ας δούμε όμως και την άλλη πλευρά του νομίσματος…..
Εμείς εδώ στην Ελλάδα «παράγουμε» σουβλάκια – σαλάτες κλπ, δεν παράγουμε αυτοκίνητα. Όλοι όμως έχουμε αυτοκίνητο. Και ξέρετε από που τα αγοράζουμε ; Από την πατρίδα των 2 τουριστών που δικαίως μας αποκάλεσαν κλέφτες.
Λοιπόν , ακόμη κι αν κάποιος δεν έχει χρήματα, του δίνουν ένα αυτοκίνητο με το ζόρι και τον βάζουν να το ξεπληρώσει σε 3000 δόσεις….
Ναι , ναι έτσι είναι. Θα πάρεις κύριε καινούριο αυτοκίνητο , θες δε θες ..

Κάποια στιγμή όμως το αυτοκίνητο που πήρες χρειάζεται ένα ανταλλακτικό , ένα μικρό εξάρτημα.
Πας λοιπόν να το αγοράσεις και τότε σου λένε ότι αυτό το μικροσκοπικό εξάρτημα στοιχίζει περισσότερο από το αυτοκίνητό σου !!!!!!
Σου λένε ότι το αυτοκίνητό σου που δεν έκλεισε ακόμη 10ετία έχει αξία αντίστοιχη με το κόστος ενός δείπνου σε ξενοδοχείο 3 αστέρων…..
Σου λένε ότι, αυτή είναι η πολιτική της τάδε Ευρωπαικής εταιρείας και λυπούνται πολύ για αυτό. Κάθε μεσημέρι δεν μπορούν να φάνε από την στενοχώρια τους…. Πετσί και κόκκαλο έχουν μείνει ……

Σας ρωτώ τώρα λοιπόν …… ποιός είναι πιο κλέφτης από ποιόν ; Ποιός εκμεταλλεύεται ποιόν και ποιος έχει το θάρρος να το παραδεχτεί ; Ποιός εκτίθεται ανεπανόρθωτα και ποιός συνεχίζει να κλέβει με την άδεια της αστυνομίας ; Ποιός είναι πιο απολίτιστος από ποιόν ; Ποιανού τα μάτια πρέπει να γυαλίσουν περισσότερο και ποια θέματα πρέπει επίσης να αρχίσουν να κυνηγάνε οι δημοσιογράφοι ;

Να πάρουμε λοιπόν όλοι καινούρια αυτοκίνητα. Κάθε 7 χρόνια να παίρνουμε άλλο, διότι το προηγούμενο δεν θα έχει καμία αξία. Καλά έλεγε ο Αινστάιν για τη συστολή και διαστολή του χρόνου…… Η θεωρία της Σχετικότητας εφαρμόζεται άψογα και στο εμπόριο αυτοκινήτων. Την μια στιγμή για ένα αυτοκίνητο σου ζητάνε του κόσμου τα λεφτά και την επόμενη στιγμή σου λένε ότι δεν έχει καμία αξία…….!!!!!!

Ποιους κοροιδεύουν μωρέ ;

Κατ’ αυτόν τον τρόπο λοιπόν, κάποιοι Ευρωπαίοι φίλοι μας θα ζουν καλύτερα. Αναρωτιέμαι …. τα λεφτά που θα μας τα δανείσουν οι Ελληνικές τράπεζες για να πάρουμε τα «καθαρά» αυτοκίνητα θα τα επιστρέψουμε με τόκο πολύ χαμηλό , όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη…..;;;;;;

Τα συνεργεία αυτοκινήτων ΟΛΑ θα πρέπει σιγά – σιγά να κλείνουν !!
Δεν θα υπάρχουν βλάβες και τέτοια πράγματα – όλα τα αυτοκίνητα θα είναι καινούρια.

Όμως οι ρύποι θα εκλείψουν ! Θα έχουμε καθαρή ατμόσφαιρα.
Ελάτε μια βόλτα στα Οινόφυτα να δούμε κάποιες καμινάδες εργοστασίων που βγάζουν γαρύφαλλα και τα ξαναλέμε…….

Με τιμη
mak_par